Het see think do care model

door | 28-12-2021 | Exploring

Het see think do care model kan veel voordelen hebben als je het op de juiste manier toepast. Een van de grootste voordelen is dat je van meer bezoekers klanten maakt en dat je bouwt aan je klantrelatie. Maar voordat het zover is, is het belangrijk dat je weet wat het model inhoudt. Lees het hier!

01.

Wat is het see think do care model?

Het see think do care model is een model waarin je de customer journey van jouw klanten vastlegt. Je creëert hierdoor een soort funnel waarmee je de klant van de begin fase steeds naar de volgende fase leidt. Hoe dieper de klant in de funnel komt, hoe meer geïnteresseerd hij wordt in jouw product of dienst, wat hem zelfs kan aanzetten tot het doen van een aankoop.

see think do care model
02.

Wat is het doel van see think do care model?

see think do care model

Het doel van dit model is om de customer journey van je klanten vast te leggen en op die manier ‘touchpoints’ te creëren waar jouw bedrijf en je klant elkaar ‘ontmoeten’. Zo zorg je dat de klant jouw merk of product op de juiste momenten ziet, waardoor de kans groter is dat ze jou onthouden en dus hun volgende aankoop ook bij jou doen. 

03.

Hoe pas je het see think do care model toe?

Je past het see think do care model toe door per fase te kijken hoe je doelgroep zich gedraagt en waar en hoe je ze dan kan bereiken. Hieronder zijn alle fases toegelicht en hoe je de doelgroep in die fases zou kunnen bereiken. 

See

In de see-fase maakt de klant voor het eerst contact met jouw bedrijf. Wat je in deze fase wilt doen is je naamsbekendheid vergroten en zorgen dat je toekomstige klant kennismaakt met jouw bedrijf, product of dienst. Dit kan je doen door bijvoorbeeld blogs met on page SEO te delen of te adverteren op social media, zoals Instagram. 

Think

De think-fase is er omdat je wilt dat de doelgroep jouw product of dienst echt gaat overwegen. Ze zijn tegen een probleem aangelopen en hebben jouw bedrijf al eens voorbij zien komen, namelijk in de see-fase. In deze fase zal de doelgroep je website bezoeken en productinformatie lezen. Je wordt dan serieus meegenomen in de keuze die zij moeten maken. 

Do

In de do-fase onderneemt je klant actie. Of dit nu een aankoop is of het aanvragen van een offerte of het downloaden van een brochure. Wat je ook wilt dat de doelgroep doet in deze customer journey; in deze fase ondernemen ze die actie. 

Care

De laatste en misschien wel de belangrijkste fase is de care-fase. Nadat de klant de actie heeft gedaan, wil je natuurlijk weten of ze tevreden zijn. Door de klant een vragenlijst te laten invullen kan je service of product verbeteren en zorgen dat ze de volgende keer wel tevreden zijn of nog blijer zijn met hun aankoop. Je kan natuurlijk ook regelmatig check-ups doen; het doel van deze fase is namelijk om te bouwen aan de klantrelatie.

Je weet nu wat het see think do care model is, maar wil je meer informatie over het toepassen van dit model? Bekijk dan de Google Werkplaats. Google heeft namelijk dit model bedacht en hierbij een online marketing cursus gemaakt. Volg gratis deze cursus en ontvang achteraf een certificaat!

Wat is HUSTL?

Een online content platform voor jonge ondernemers.

Inspirerende content en verhalen die jou motiveren om jouw eigen toekomst te bepalen. We bieden waardevolle informatie over de start en groei van jouw business,  zodat je er zeker van bent dat je succes behaalt.

Verzorg je eigen succes! Loop je vast? Onze gratis online community helpt je verder met al je vragen.

Updates en meer!

Meer lezen?

Gerelateerde artikelen

Slim sparen voor later als ZZP’er

Slim sparen voor later als ZZP’er

De vrijheid van het zelfstandig ondernemerschap komt met vele voordelen, maar ook met de verantwoordelijkheid om voor je pensioen te zorgen.