Home » Toolkit » Tooltips » Customer journey

Tooltip

Customer journey

Door je customer journey in kaart te brengen zorg je dat je weet welke route je klanten afleggen. Hierdoor kan je inspelen op de behoeften.

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 2
Doelen: Ik wil beter onderzoek doen | Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil meer klanten vinden | Ik wil mijn bedrijf verbeteren
CUSTOMER JOURNEY

Situatie

Waarom zou je Customer journey toepassen?

Een customer journey is een manier om in kaart te brengen welke route jouw klanten afleggen, voordat ze overgaan tot bijvoorbeeld het aankopen van jouw product. Het is de som van alle ervaringen die de klant met jouw bedrijf heeft en laat zien wat klanten zien, denken, doen en voelen in de verschillende fases waarin zij contact met je hebben. De customer journey is een hulpmiddel om informatie over de klanten te verzamelen, zodat je erachter komt wat klanten zoeken en nodig hebben. Je kan onzekerheden wegnemen, kansen ontdekken en de customer experience verbeteren. 

Handeling

Hoe pas je Customer journey toe?

Er zijn verschillende modellen die je kan gebruiken bij het maken van de customer journey, zoals het See, Think, Do, Care-model van Google of het AIDA-model.

Je bekijkt wat er voor, tijdens en na de aankoop gebeurt met de klant en hoe je de klant kan benaderen. Hoe wil je de doelgroep bereiken voor de aankoop? Wat is het doel in deze fase? Welke marketingactiviteiten zet je in? Welke middelen ga je gebruiken? Deze vragen kan je voor de verschillende fases beantwoorden en op die manier ervoor zorgen dat je de klant per fase op de beste manier kan benaderen. Het helpt om bij elke fase een SMART-doel te formuleren.

Resources

Wat heb je nodig?

Een product of dienst dat je wilt verkopen en doelgroep met een of meerdere persona’s. Het is belangrijk dat je een doelgroep hebt zodat je hier informatie over kan verzamelen.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Een product of dienst dat je wilt verkopen en doelgroep met een of meerdere persona’s. Het is belangrijk dat je een doelgroep hebt zodat je hier informatie over kan verzamelen.

Sorry, No posts.