HOW-TO GUIDES

VOOR HET EERST PERSONEEL AANNEMEN

Ga je voor het eerst personeel aannemen? Dan zijn er een aantal dingen die je moet weten. Je vindt het allemaal hier!

LET'S GET STARTED

Meld jezelf en je bedrijf aan bij de Belastingdienst als werkgever. Zo zijn zij ook op de hoogte dat jij personeel gaat aannemen.

Meld je aan als werkgever bij de Belastingdienst

STAP 1

Check of alle informatie over de werknemer klopt. Zo kom je later niet voor verrassingen te staan en weet je zeker dat alles goed zit.

Controleer de identiteit van je werknemer

STAP 2

Stel een arbeidscontract op en zorg dat het voldoet aan alle wetten en de cao. Zowel jij als de werknemer moeten akkoord gaan, dus houd het realistisch.

Leg de arbeidsvoorwaarden schriftelijk vast

STAP 3

Zorg dat je uitzoekt wat het minimumloon voor de functie volgens het cao is en bedenk hoe hoog de loon moet zijn. Het is uiteraard de bedoeling dat je niet onder het minimumloon gaat zitten.

Houd je aan het wettelijk minimumloon

STAP 4

Zorg dat je administratie op de hoogte is van de verandering. Het personeel en de loon dat je uitbetaald moet allemaal worden meegenomen in de administratie.

Pas je administratie aan

STAP 5

Twijfel je of wil je meer zekerheid? Dan kan je gebruik maken van een proeftijd. Zorg dat beide partijen hiervan op de hoogte zijn en weten voor hoelang de proeftijd loopt.

Leer elkaar kennen met een proeftijd

STAP 6

Check het cao voor de pensioenregeling en zorg dat dit netjes wordt geregeld voor de werknemers. Als dit niet gebeurt, moet je dit ook laten weten.

Regel het pensioen voor je personeel

STAP 7

Nu je weet wat je moet doen als je voor het eerst personeel gaat aannemen, kan je beginnen met het werven van nieuwe werknemers!

BACK TO BUSINESS

MORE STORIES

WERK UITBESTEDEN

ARBEIDSCONTRACT AFSLUITEN

VACATURETEKST SCHRIJVEN EN PLAATSEN

HOW-TO GUIDES

MEER INFO?  SWIPE UP NAAR HUSTL KNOWLEDGE