Home » Toolkit » Tooltips » VRIO Framework

Tooltip

VRIO Framework

Het VRIO Framework helpt je bij de evaluatie van de inzet van je eigen bedrijfsmiddelen. Zo kan je je beter opstellen tegenover concurrenten!

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 1
Doelen: Ik wil beter onderzoek doen | Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil een product ontwikkelen
VRIO FRAMEWORK

Situatie

Waarom zou je VRIO Framework toepassen?

Het VRIO Framework helpt bij de evaluatie van de inzet van je eigen bedrijfsmiddelen. Dit zorgt ervoor dat je je beter kan opstellen tegenover concurrenten. Een bedrijf waarvan bekend is dat ze dit framework gebruiken is Google. 

Handeling

Hoe pas je VRIO Framework toe?

Bij het VRIO Framework staat VRIO voor value (waarde), rarity (zeldzaamheid), imitability (imitatieniveau) en organization (organisatie). Deze vier woorden stellen vragen voor die je in de vorm van een soort pad aflegt. 

Heeft jouw product toegevoegde waarde? Is jouw product zeldzaam? Is het moeilijk om met jou te concurreren? Heeft jouw bedrijf een georganiseerde management systemen, processen, structuren en bedrijfscultuur? 

Als je antwoord ‘ja’ is op een vraag, kan je door naar de volgende. Als je antwoord ‘nee’ is, is het belangrijk dat je hier naar kijkt en stappen onderneemt zodat dit antwoord ook ‘ja’ wordt voordat je verder gaat.

Resources

Wat heb je nodig?

Een bedrijf dat een product verkoopt of dienst aanbiedt. 

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Een bedrijf dat een product verkoopt of dienst aanbiedt. 

Sorry, No posts.