Home » Toolkit » Tooltips » Value Proposition Canvas

Tooltip

Value Proposition Canvas

Het Value Proposition Canvas kan je gebruiken om potentiële klanten over te halen om jouw product te kopen. Je brengt je merk helder in beeld.

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 1
Doelen: Ik wil beter onderzoek doen | Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil meer klanten vinden | Ik wil mijn bedrijf verbeteren
VALUE PROPOSITION CANVAS

Situatie

Waarom zou je Value Proposition Canvas toepassen?

De Value Proposition Canvas (waardepropositie) is belangrijk om potentiële klanten over te halen om je product aan te schaffen of op z’n minst te overwegen. Ook weet je de voordelen van wat jouw product biedt, wat de consument kan verwachten en kunnen hier eventueel Unique Selling Points (USP) uit voortvloeien. Het Value Proposition Canvas gebruik je om jouw product af te stemmen op jouw doelgroep.

Handeling

Hoe pas je Value Proposition Canvas toe?

Met het Value Proposition Canvas kan je  verwerken wat de voordelen van het product zijn, in welke behoefte het voorziet (waarde) en kan je aangeven waarom het onderscheidend is van de concurrent. Het moet straight-to-the-point zijn en overtuigend.

Resources

Wat heb je nodig?

Als je de bovenstaande vragen kunt beantwoorden, heb je niks nodig behalve het Value Proposition Canvas.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Als je de bovenstaande vragen kunt beantwoorden, heb je niks nodig behalve het Value Proposition Canvas.

Sorry, No posts.