Home » Toolkit » Tooltips » Storytelling

Tooltip

Storytelling

Storytelling is een van de meest natuurlijke vormen van communicatie en zorgt ervoor dat lezers zich kunnen identificeren met je bedrijf.

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 1
Doelen: Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil mijn bedrijf verbeteren | Ik wil nieuwe stappen zetten
STORYTELLING

Situatie

Waarom zou je Storytelling toepassen?

Storytelling is een van de meest natuurlijke vormen van communicatie. Door middel van een verhaal over jouw bedrijf of product zorg je er namelijk voor dat lezers zich beter kunnen verplaatsen in het verhaal en zich identificeren met jouw merk. Ook is het een manier om je te onderscheiden van de concurrentie.

Handeling

Hoe pas je Storytelling toe?

Storytelling gaat meestal over het ontstaan van het bedrijf, maar er zijn ook verhalen over fusies of producten. Door middel van het verhaal laat je zien waar het bedrijf voor staat, wat de kernwaarden zijn en wat jullie drijft. Het is een kans om te vertellen over kansen die je hebt gegrepen en tegenslagen die je hebt overwonnen.

Voordat je begint met het schrijven helpt het om te bedenken wie de hoofdpersoon wordt van het verhaal, over welke overwinningen en tegenslagen je wilt vertellen en hoe je de kernwaarden van je bedrijf naar voren wil laten komen. En vergeet niet: show, don’t tell!

Resources

Wat heb je nodig?

Een bedrijf met een story worth telling.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Een bedrijf met een story worth telling.

Sorry, No posts.