Home » Toolkit » Tooltips » Stakeholder analyse

Tooltip

Stakeholder analyse

Elk bedrijf heeft te maken met belanghebbenden. Ze hebben te maken met jouw bedrijf en hebben veel invloed. Wie zijn jouw stakeholders?

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 1
Doelen: Ik wil beter onderzoek doen | Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil een product ontwikkelen
STAKEHOLDER ANALYSE

Situatie

Waarom zou je Stakeholder analyse toepassen?

Elk bedrijf heeft te maken met stakeholders of belanghebbenden. Iedereen die te maken heeft met jouw bedrijf, project of product is een stakeholder. Een stakeholder analyse geeft jou goed inzicht van interne en externe belanghebbenden. Met stakeholder mapping kun je relevante stakeholders in kaart brengen en verschillende aspecten analyseren, zoals: wat is hun positie ten opzichte van jouw bedrijf, welke belangen hebben zij, en de afhankelijkheid van jouw stakeholders.

Handeling

Hoe pas je Stakeholder analyse toe?

Bij vraagstukken die van belang zijn voor jouw stakeholders is het goed om inzicht te hebben in de belanghebbende van jouw bedrijf. Het inzicht kan een startpunt zijn van het beantwoorden van dit vraagstuk. Er zijn nog een aantal verschillende technieken om inzicht te krijgen. Veel gebruikte technieken zijn interne- en externe stakeholders, primaire- en secundaire stakeholders en de krachtenveldanalyse.

Resources

Wat heb je nodig?

Je hebt enkel inzicht nodig in de stakeholders van jouw bedrijf om een stakeholder analyse te kunnen maken.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Je hebt enkel inzicht nodig in de stakeholders van jouw bedrijf om een stakeholder analyse te kunnen maken.

Sorry, No posts.