Home » Toolkit » Tooltips » Provocative prototyping

Tooltip

Provocative prototyping

Wil je alles uit jouw product halen? Dat kan met behulp van provocative prototyping! Met deze methode komen de verborgen waarden naar boven.

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 1
Doelen: Ik wil beter onderzoek doen | Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil een product ontwikkelen | Ik wil mijn bedrijf verbeteren
PROVOCATIVE PROTOTYPING

Situatie

Waarom zou je Provocative prototyping toepassen?

Provocative prototyping helpt je met het ontdekken van verborgen waarde waar nog iets valt uit te putten. Hetzelfde geldt voor eisen van bijvoorbeeld jouw stakeholders. Het is een handige methode om ook daadwerkelijk alles uit jouw product te halen.

Handeling

Hoe pas je Provocative prototyping toe?

Hoe je te werk gaat met provocative prototyping is redelijk simpel. Als eerst creëer je een ontwerpidee dat zeker weten voor discussies gaat zorgen. Het ontwerp moet opzettelijk een beetje afwijken van de standaard verwachtingen of regels: het mag zelfs irritant zijn. Vervolgens bespreek je het prototype met belanghebbenden en verwerk je de data die je hieruit krijgt. Wellicht verander je hierna je prototype.

Resources

Wat heb je nodig?

Je moet een oog hebben voor het vinden van verborgen waarde. Daarvoor moet je een prototype hebben die je op deze manier grondig kan onderzoeken (niet te simpel en moet een beetje afwijken). Je moet ook kunnen voorzien in de resultaten die eruit komen (het daadwerkelijk veranderen van het prototype). En natuurlijk belanghebbenden die hierover willen discussiëren.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Je moet een oog hebben voor het vinden van verborgen waarde. Daarvoor moet je een prototype hebben die je op deze manier grondig kan onderzoeken (niet te simpel en moet een beetje afwijken). Je moet ook kunnen voorzien in de resultaten die eruit komen (het daadwerkelijk veranderen van het prototype). En natuurlijk belanghebbenden die hierover willen discussiëren.

Sorry, No posts.