Home » Toolkit » Tooltips » Objectives and Key Results

Tooltip

Objectives and Key Results

Met de OKR-methode koppel je je doelstellingen aan meetbare resultaten. Met de stappen wordt het eenvoudiger om je strategie uit te voeren!

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 1
Doelen: Ik wil beter onderzoek doen | Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil een product ontwikkelen
OBJECTIVES AND KEY RESULTS

Situatie

Waarom zou je Objectives and Key Results toepassen?

Met de Objectives and Key Results-methode (OKR-methode) koppel je de doelstellingen van je onderneming aan meetbare resultaten. Objectives and Key Results maken het eenvoudiger om de strategie uit te voeren, zijn flexibel en geven meer focus aan je bedrijf. Bedrijven als Google, Amazon, Intel, Samsung en Spotify maken gebruik van deze methode.

Handeling

Hoe pas je Objectives and Key Results toe?

OKRs bestaan uit Objectives, Key Results en Initiatives. De Objectives zijn je langetermijndoelen. Ze geven richting en zijn inspirerend en begrijpelijk. Onder de Objectives hang je de Key Results. Het zijn eigenlijk stappen die je moet zetten om je Objective te halen. De Key Results zijn meetbaar, ambitieus en beïnvloedbaar. Tot slot hang je onder de Key Results Initiatives, of to do’s. Deze to do’s zijn specifieke stappen waar jij controle over hebt. 

Resources

Wat heb je nodig?

Een bedrijf en de ambitie en motivatie om je doelen te bereiken.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Een bedrijf en de ambitie en motivatie om je doelen te bereiken.

Sorry, No posts.