Home » Toolkit » Tooltips » Neuromarketing

Tooltip

Neuromarketing

Een hele lastige, maar wel hele effectieve marketing methode: neuromarketing. Door in te spelen op verschillende factoren wordt je succesvol!

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 5
Doelen: Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil meer klanten vinden | Ik wil nieuwe stappen zetten
NEUROMARKETING

Situatie

Waarom zou je Neuromarketing toepassen?

Neuromarketing zou je kunnen toepassen als je de effectiviteit/belevenis van een reclamecampagne of uitingen wil vergroten. Je wil invloed krijgen op het gedrag, keuzes, beslissingen en voorkeuren van de consument. Door dit te gebruiken bereik je de doelgroep beter en overtuig je ze makkelijker. Ook krijg je meer inzicht in hoe een keuze is gemaakt en waarop dit is gebaseerd.

Handeling

Hoe pas je Neuromarketing toe?

Neuromarketing pas je toe door (medische) onderzoeken zoals fMRI-onderzoek, ZMET, Motivactions InnerWorld, eyetracking, EEG, SST, fysiologische toestanden of facial coding te meten. Deze methoden laten de activiteiten zien in hoe mensen emotioneel of rationeel handelen.

Resources

Wat heb je nodig?

Voor neuromarketing moet je je strategie baseren op één van de eerder genoemde onderzoeksmethoden. Hierdoor kun je patronen en verbanden leggen.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Voor neuromarketing moet je je strategie baseren op één van de eerder genoemde onderzoeksmethoden. Hierdoor kun je patronen en verbanden leggen.

Sorry, No posts.