Home » Toolkit » Tooltips » Marketingplan

Tooltip

Marketingplan

Met een goed marketingplan zorg je dat je een helder beeld hebt van je markt en de behoeften van de markt. Speel beter op in trends!

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 2
Doelen: Ik wil beter onderzoek doen | Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil meer klanten vinden | Ik wil nieuwe stappen zetten
MARKETINGPLAN

Situatie

Waarom zou je Marketingplan toepassen?

Een marketingplan draagt bij aan een helder beeld krijgen van de markt en de behoeften van de markt. Hierdoor kun je makkelijker inspelen op trends, ontwikkelingen en veranderingen. Je probeert daarmee als het ware een gat in de markt te vullen en als bedrijf te slagen. Een sterk marketingplan kan het verschil maken tussen een succesvolle en gefaalde onderneming.

Handeling

Hoe pas je Marketingplan toe?

Het marketingplan bestaat uit de doelgroep (wie zijn je klanten met welke behoeften?), doelstellingen (wat wil je bereiken?), strategie (op welke manier ga je dat bereiken?) en welke instrumenten je inzet voor het behalen van de doelstellingen (4P’s).

Resources

Wat heb je nodig?

Een SWOT-analyse, concrete marketingdoelen, uitwerking van de doelgroep, de marketingmix, een vast budget en het maken van een planning zullen je opweg helpen om een marketingplan in elkaar te zetten. Let er dus op dat je waarschijnlijk veel onderzoeken gaat moeten doen.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Een SWOT-analyse, concrete marketingdoelen, uitwerking van de doelgroep, de marketingmix, een vast budget en het maken van een planning zullen je opweg helpen om een marketingplan in elkaar te zetten. Let er dus op dat je waarschijnlijk veel onderzoeken gaat moeten doen.

Sorry, No posts.