Home » Toolkit » Tooltips » Marketingmix: de 4P’s

Tooltip

Marketingmix: de 4P’s

De marketingmix is een belangrijk onderdeel van je marketingplan. Hierin werk je je strategie uit. Je hierbij kijkt dan naar de 4P's!

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 1
Doelen: Ik wil beter onderzoek doen | Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil meer klanten vinden | Ik wil nieuwe stappen zetten
MARKETINGMIX: DE 4P’S

Situatie

Waarom zou je Marketingmix: de 4P’s toepassen?

De marketingmix is een onderdeel van het marketingplan waarin je je strategie kan uitwerken. Je krijgt inzicht in de richting waar je met je onderneming naar toe wil. Door het gebruik van de instrumenten uit de marketingmix heb je ook een helder beeld van wat het bedrijf intern doet en hoe het zich moet uiten naar de buitenwereld.

Handeling

Hoe pas je Marketingmix: de 4P’s toe?

Er zijn vier instrumenten die je moet beschrijven, dit zijn:

  • Product
    Wat voor product verkoop je? (de kernwaarde)
    Wat zijn de fysieke elementen van het product?
    Beschrijf het product uitgebreid (de benefits)
  • Prijs
    Wat is de prijsstrategie?
    Hoe ga je om met de concurrentie?
    Zijn er eventuele kortingen of promoties?
  • Plaats (distributie)
    Welke locaties en distributiekanalen zet je in?
    Wat voor soort distributie gebruik je? (intensief, selectief of exclusief)
    Hoe zit het met de voorraad en transport?
    Ga je voor de push- of pullstrategie?
  • Promotie
    Hoe bereik je je doelgroep?
    Wat voor communicatiemiddelen worden er ingezet?

Resources

Wat heb je nodig?

Voor de marketingmix is niks nodig naast de instrumenten die je moet kunnen beschrijven. Als je dit helder hebt geformuleerd, kun je je marketingstrategie effectiever uitwerken!

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Voor de marketingmix is niks nodig naast de instrumenten die je moet kunnen beschrijven. Als je dit helder hebt geformuleerd, kun je je marketingstrategie effectiever uitwerken!

Sorry, No posts.