Home » Toolkit » Tooltips » Market segmentation

Tooltip

Market segmentation

Door je markt te segmenteren zorg je voor kleinere groepen. Hierdoor wordt het makkelijker klanten te bereiken. Welke doelgroepen heb jij?

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 2
Doelen: Ik wil beter onderzoek doen | Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil mijn bedrijf verbeteren
MARKET SEGMENTATION

Situatie

Waarom zou je Market segmentation toepassen?

Market segmentation zorgt ervoor dat je je doelmarkt splitst in kleinere categorieën. Door dit te doen kan je ook je doelgroep verdelen over de categorieën, waardoor het makkelijker wordt om gericht klanten te bereiken. Door dit op te delen in kleinere categorieën kan je beter inzoomen op bepaalde eigenschappen van de markt of doelgroep.

Handeling

Hoe pas je Market segmentation toe?

Market segmentation kan je op verschillende manieren doen. Het kan op demografisch, psychografisch en geografisch gebied. Je kan ook kijken naar het gedrag van de doelgroep. Voordat je hiermee aan de slag gaat is het slim om een segmentatiestrategie als uitgangspunt te kiezen.

Resources

Wat heb je nodig?

Je hebt een model nodig aan de hand waarvan je bijvoorbeeld je doelgroep kan segmenteren, zoals het Mentality Model van Motivaction.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Je hebt een model nodig aan de hand waarvan je bijvoorbeeld je doelgroep kan segmenteren, zoals het Mentality Model van Motivaction.

Sorry, No posts.