Home » Toolkit » Tooltips » Loyalty business

Tooltip

Loyalty business

Hoe zorg je dat klanten blijven terugkeren naar jouw bedrijf? Met een loyalty business ga je voor andere bedrijven loyaliteit creëeren.

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 1
Doelen: Ik wil meer klanten vinden | Ik wil mijn bedrijf verbeteren | Ik wil nieuwe stappen zetten
LOYALTY BUSINESS

Situatie

Waarom zou je Loyalty business toepassen?

Het loyalty business model is een model dat wordt gebruikt om te zorgen dat klanten loyaal worden en trouw blijven aan een bedrijf. Trouwe klanten zullen blijven terugkomen, omdat ze tevreden zijn met jouw product of dienst en niet meer willen overstappen naar een ander bedrijf dat mogelijk hetzelfde levert.

Handeling

Hoe pas je Loyalty business toe?

Je kan klantloyaliteit genereren door middel van de 3 R’en. Deze R’en staan voor ruil, relatie en reputatie. Bij ruil focus je je op de 4 P’s: product, plaats, prijs en promotie. Bij relatie ga je je richten op het verbeteren van het klanttevredenheid, -loyaliteit en -betrokkenheid. Bij reputatie kijk je naar of de reputatie die jouw bedrijf heeft ook echt aansluit bij waar jouw bedrijf voor staat. Dit kan je doen door middel van een reputatieonderzoek. Waar mogelijk kan je aanpassingen maken in jouw branding.

Resources

Wat heb je nodig?

Een bedrijf met klanten en de tijd om veel te focussen op klantbeleving en -tevredenheid.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Een bedrijf met klanten en de tijd om veel te focussen op klantbeleving en -tevredenheid.

Sorry, No posts.