Home » Toolkit » Tooltips » Experience marketing

Tooltip

Experience marketing

Soms is het product zelf nog niet genoeg. Door een ervaring toe te voegen aan je product of merk zorg je dat klanten je niet vergeten!

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 3
Doelen: Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil meer klanten vinden | Ik wil nieuwe stappen zetten
EXPERIENCE MARKETING

Situatie

Waarom zou je Experience marketing toepassen?

Een manier om op te vallen is door de consument jouw product of dienst te laten ervaren. Hiermee laat je het onderscheidend vermogen (USP) zien vergeleken met de rest van de markt. Als je het beschrijven van je aanbod niet genoeg vind, het gevoel wil overbrengen en een indruk wil achterlaten dan kan je experience marketing overwegen als marketing methode. De kans is groot dat je ook weer een sneeuwbaleffect creëert tussen mensen.

Handeling

Hoe pas je Experience marketing toe?

Je moet ervoor zorgen dat je de doelgroep jouw product of dienst kunt laten ervaren, zodat ze het daarna eventueel met anderen delen. Zorg dus bijvoorbeeld voor samples, testproducten of een proefje van de dienst die je aanbiedt als je experience marketing gaat inzetten.

Resources

Wat heb je nodig?

Het enige wat je moet doen is de doelgroep het product of dienst laten ervaren. Daarnaast is het handig dat je personeel hierbij kan helpen en het goed kan overbrengen op de klant.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Het enige wat je moet doen is de doelgroep het product of dienst laten ervaren. Daarnaast is het handig dat je personeel hierbij kan helpen en het goed kan overbrengen op de klant.

Sorry, No posts.