Home » Toolkit » Tooltips » Empathy map

Tooltip

Empathy map

Hoe goed ken je je klant? Met behulp van de empathy map breng je in beeld wat je klant doet, hoort, zegt, denkt en voelt. Speel hier op in!

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 2
Doelen: Ik wil beter onderzoek doen | Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil meer klanten vinden | Ik wil nieuwe stappen zetten
EMPATHY MAP

Situatie

Waarom zou je Empathy map toepassen?

De empathy map laat zien wat je weet over bepaalde gebruikers door gebruikersbehoeften te creëren, waardoor je meer begrip krijgt en ze beter kan helpen bij besluitvorming. Je begrijpt gedragingen en houdingen van gebruikers beter. De tool is dus handig om jouw gebruikers te leren kennen en dus te begrijpen.

Handeling

Hoe pas je Empathy map toe?

Creëer situaties met knelpunten of uitdagingen die je vervolgens moet proberen aan te pakken (cases). Hieruit maak je een soort stappenplan met tips en je kunt anderen ook de cases laten maken. De inzichten uit dit proces kan je verwerken op een empathy map. Deze inzichten kan je opdelen in wat de gebruikers doen, horen, zeggen, zien, denken en voelen.

Resources

Wat heb je nodig?

Alleen wat cases en je team die de cases maakt. De cases kun je zelf opstellen en anders zijn er op het internet nog talloze voorbeelden te vinden.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Alleen wat cases en je team die de cases maakt. De cases kun je zelf opstellen en anders zijn er op het internet nog talloze voorbeelden te vinden.

Sorry, No posts.