Home » Toolkit » Tooltips » Customer relationship management

Tooltip

Customer relationship management

Klanten hebben meer inspraak in bedrijven dan ooit. Met behulp van customer relationship management onderhoudt je het contact met je klanten.

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 2
Doelen: Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil meer klanten vinden | Ik wil mijn bedrijf verbeteren
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT

Situatie

Waarom zou je Customer relationship management toepassen?

Customer relationship management (CRM) is belangrijk om toe te passen in je bedrijf. Klanten hebben nu namelijk meer inspraak in jouw bedrijf dan 20 jaar geleden. Ze kunnen je  helpen met het promoten van jouw producten en daarom is het belangrijk om het contact goed te onderhouden. Een goede klantrelatie kan veel mooie dingen in de toekomst opleveren.

Handeling

Hoe pas je Customer relationship management toe?

Er zijn verschillende customer relationship management-modellen, maar een van de bekendste is het IDIC-model. Hier bepaal je eerst wie je doelgroep is en splits je die op in kleinere groepen. Dan kan je namelijk makkelijker met ze in gesprek gaan. Door meer te interacteren kan je uiteindelijk per klant de interactie gaan customizen en bereik je de klant op een persoonlijke manier.

Resources

Wat heb je nodig?

Je hebt het IDIC-model nodig om customer relationship management toe te kunnen passen.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Je hebt het IDIC-model nodig om customer relationship management toe te kunnen passen.

Sorry, No posts.