Home » Toolkit » Tooltips » Brand positioning

Tooltip

Brand positioning

Wil je zichtbaarder worden? Of wil je laten zien hoe onderscheidend je bent? Zorg dat je je positionering met een goede reden kiest!

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 1
Doelen: Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil mijn bedrijf verbeteren | Ik wil nieuwe stappen zetten
BRAND POSITIONING

Situatie

Waarom zou je Brand positioning toepassen?

Merken kiezen hun brand positioning om verschillende redenen. Sommige merken willen zichtbaarder worden, terwijl andere merken hun onderscheidend vermogen willen benadrukken. Door je brand positioning te herpositioneren kunnen deze doelen later nog bijgewerkt worden. Vraag je dus af hoe je jouw merk wil positioneren.

Handeling

Hoe pas je Brand positioning toe?

Een model dat hier vaak voor gebruikt wordt bij brand positioning is het MDC-model. Dit staat voor merk, doelgroep en concurrent. Het MDC-model werk je uit aan de hand van een paar stappen. Je brengt eerst de brand identity in kaart. Dan volgen de doelgroep en concurrenten en daar rolt uiteindelijk de positionering van jouw merk binnen de markt uit.

Resources

Wat heb je nodig?

Je hebt het MDC-model nodig en inzicht in de markt om tot een goede brand positioning te komen.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Je hebt het MDC-model nodig en inzicht in de markt om tot een goede brand positioning te komen.

Sorry, No posts.