Home » Toolkit » Tooltips » Brand identity

Tooltip

Brand identity

Wie ben jij en waar sta je voor? Een goede brand identity zorgt ervoor dat je klant een zo'n goed mogelijk beeld van je business krijgt.

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 2
Doelen: Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil mijn bedrijf verbeteren | Ik wil nieuwe stappen zetten
BRAND IDENTITY

Situatie

Waarom zou je Brand identity toepassen?

Brand identity zijn alle (vaak visuele) uitingen die een bedrijf maakt om een zo’n goed mogelijk beeld van de onderneming te laten zien aan de klant. Je brand identity zorgt ervoor dat een klant je gelijk kan herkennen en dat ze jouw product koppelen aan de identiteit van jouw merk.

Handeling

Hoe pas je Brand identity toe?

Voordat je een merkidentiteit kan bedenken, is het belangrijk om te weten wie jij bent als merk. Dit doe je aan de hand van een missie, een visie, waarden, de brand personality, de brand voice en de USP’s. Aan de hand daarvan ga je aan de slag met je brand identity. Je brand identity is eigenlijk alles wat je merk uit naar de klanten toe. Het is dus belangrijk dat dit allemaal aansluit bij wie jij bent als merk.

Resources

Wat heb je nodig?

Je hebt de missie, visie, waarden, brand personality, brand voice en USP’s van jouw merk nodig. Door hier op door te bouwen en te bedenken hoe jij je wilt uiten naar de klanten bouw je je merkidentiteit op.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Je hebt de missie, visie, waarden, brand personality, brand voice en USP’s van jouw merk nodig. Door hier op door te bouwen en te bedenken hoe jij je wilt uiten naar de klanten bouw je je merkidentiteit op.

Sorry, No posts.