Home » Toolkit » Tooltips » Brand communication

Tooltip

Brand communication

De brand communication is waarmee je je onderscheidt van je concurrenten en loyaliteit creëert. Maar hoe verbeter je dit als bedrijf?

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 1
Doelen: Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil mijn bedrijf verbeteren | Ik wil nieuwe stappen zetten
BRAND COMMUNICATION

Situatie

Waarom zou je Brand communication toepassen?

Goede brand communication brengt veel voordelen met zich mee. Je wordt een autoriteit, je creëert meer loyaliteit en je onderscheidt je van de concurrenten. Dit bereik je onder andere door je als persoon op te stellen, in plaats van een bedrijf. Klanten willen zich namelijk geen euroteken voelen.

Handeling

Hoe pas je Brand communication toe?

Je kan op heel veel manieren de brand communication verbeteren. Houd in gedachten dat klanten liever een connectie van informatie hebben. Als je je focust op eerlijkheid en transparantie kom je al heel ver. De connectie kan je bereiken door via sociale media het gesprek aan te gaan met de klanten; je communiceert niet naar ze, maar met ze. Ook scheelt het als je niet alleen jezelf promoot, maar ook andere relevante dingen post. Het hoeft niet allemaal op business gericht te zijn, klanten zitten op sociale media om vermaakt te worden.

Resources

Wat heb je nodig?

Een brand voice. Dit is de basis voor de communicatie. Als je dit hebt, kan je verder met het verbeteren van jouw brand communication. De brand voice bestaat uit persona’s, USP’s, brand personality en de marketingmix.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Een brand voice. Dit is de basis voor de communicatie. Als je dit hebt, kan je verder met het verbeteren van jouw brand communication. De brand voice bestaat uit persona’s, USP’s, brand personality en de marketingmix.

Sorry, No posts.