Home » Toolkit » Tooltips » A/B testing

Tooltip

A/B testing

A/B testing is een goede manier van testen als je een product wil ontwikkelen en verbeteren. Met twee verschillende prototypes kan je testen!

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 2
Doelen: Ik wil beter onderzoek doen | Ik wil een product ontwikkelen | Ik wil mijn bedrijf verbeteren
A/B TESTING

Situatie

Waarom zou je A/B testing toepassen?

A/B testing is belangrijk, omdat je als het goed is bezig bent met een constante verbetering van je product, bijvoorbeeld jouw website. Je verbetert je product aan de hand van resultaten en feiten vanuit jouw site waardoor je inspeelt op de wensen/behoeften van de bezoekers. Als je je website wilt blijven verbeteren en conclusies hieruit wil trekken, is A/B testing een geschikte methode.

Handeling

Hoe pas je A/B testing toe?

Er zijn verschillende elementen waarop je A/B testing kunt inzetten. Ga dus ook na wat je belangrijk vindt om te onderzoeken en meten. Denk bijvoorbeeld aan de kleuren, posities of groottes. Hoe je dit uitvoert? Simpel! Zorg dat je twee verschillende versies hebt en onderzoek hoe de bezoeker op beide reageert. Uit deze resultaten kun je conclusies trekken over de werkingen van verschillende elementen op de website.

Resources

Wat heb je nodig?

Als je A/B testing wilt doen, heb je twee verschillende versies nodig die je onder je doelgroep kunt testen! Onthoud ook dat dit niet per se websites hoeven te zijn. Je kunt bijvoorbeeld ook e-mails of advertenties testen. Ook zijn er tools om een A/B test op te starten: Google Optimize, VWO, Optimizely en ABtasty.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Als je A/B testing wilt doen, heb je twee verschillende versies nodig die je onder je doelgroep kunt testen! Onthoud ook dat dit niet per se websites hoeven te zijn. Je kunt bijvoorbeeld ook e-mails of advertenties testen. Ook zijn er tools om een A/B test op te starten: Google Optimize, VWO, Optimizely en ABtasty.

Sorry, No posts.