Home » Toolkit » Tooltips » De 6W’s van Ferrell

Tooltip

De 6W’s van Ferrell

Door je afnemers te analyseren leer je over je doelgroep. Zo kan je beter inspelen op hun wensen en behoeften. Gebruik de 6W's van Ferrell!

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 1
Doelen: Ik wil beter onderzoek doen | Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil meer klanten vinden | Ik wil nieuwe stappen zetten
DE 6W’S VAN FERRELL

Situatie

Waarom zou je De 6W’s van Ferrell toepassen?

De 6W’s van Ferrell kun je het beste toepassen als je de markt waarin jouw bedrijf zich bevindt wil onderzoeken. Met dit model analyseer je de afnemers, waardoor je een scherp beeld krijgt van de wensen en behoeften, koopgedrag en productgebruik van jouw consumenten. Als je hier eenmaal een overzicht van hebt kun je je marketingstrategie aanpassen op jouw (potentiële) klanten.

Handeling

Hoe pas je De 6W’s van Ferrell toe?

Je segmenteert de doelgroepen door het beschrijven van de doelgroepen van de onderneming, gebruikerssituaties, doelen, onderscheidend vermogen, klanttevredenheid en toekomstverwachtingen.

Daarna geef je door middel van de 6W’s van Ferrell geef je antwoord op 6 verschillende vragen:

  1. Wie zijn onze huidige en potentiële klanten?
  2. Wat doen onze huidige en potentiële klanten met hun producten (waarde propositie)?
  3. Waar kopen de klanten mijn product?
  4. Wanneer kopen de klanten mijn product?
  5. Waarom koopt de klant bij mijn bedrijf?
  6. Waarom koopt de klant niet bij mijn bedrijf?

Resources

Wat heb je nodig?

De 6W’s van Ferrell is het enige wat je nodig hebt! En een eventueel onderzoek naar wie jouw klanten precies zijn (segmentatie). Dit vind je onder het kopje management tools over market segmentation.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

De 6W’s van Ferrell is het enige wat je nodig hebt! En een eventueel onderzoek naar wie jouw klanten precies zijn (segmentatie). Dit vind je onder het kopje management tools over market segmentation.

Sorry, No posts.