Als bedrijf wil je natuurlijk steeds meer mensen bereiken en meer klanten krijgen. Door verschillende middelen in te zetten die bijdragen aan het vergroten van je naamsbekendheid, zorg je dat steeds meer mensen van jou horen. Natuurlijk hoop je dan dat ze de volgende keer naar jou gaan in plaats van naar de concurrent. Lees hier hoe je je naamsbekendheid kan vergroten!
01.
Het belang van naamsbekendheid

Sinds het bestaan van marketing wordt er al gewerkt aan naamsbekendheid. Wanneer iemand op zoek is naar een bepaalde dienst of product, kiezen mensen namelijk eerder voor een merk waar ze al eens van gehoord hebben dan voor een bedrijf wat ze nog niet kennen. Door een grote naamsbekendheid kan je meer klanten verwachten, die weten dat ze hoge kwaliteit kunnen verwachten bij jouw merk.
02.
Naamsbekendheid online vergroten
Je naamsbekendheid online vergroten begint al simpel - met een website. Door een mooie, maar vooral duidelijke website online te zetten met goede techniek erachter zorg je dat je al een stuk beter scoort op Google. Dit doe je door in de techniek van je website, maar ook in de webteksten en -afbeeldingen rekening te houden met SEO.

03.
Naamsbekendheid vergroten op social media
Social media zelf is al een goede manier om je naamsbekendheid te vergroten. Je hebt hier namelijk een groot bereik. Omdat je hier zoveel mensen kan bereiken, gaan mensen je bedrijf herkennen als ze je vaak tegenkomen. Op het moment dat ze dan echt iets nodig hebben, zullen ze aan jou denken.
Hiervoor heb je wel een goede social media strategie nodig. Kijk naar het online gedrag van je doelgroep en pas je posts hieraan aan. Houd ook rekening met de social media trends!
04.
Naamsbekendheid offline vergroten

Ondanks dat bijna iedereen online te vinden is, is offline marketing niet verloren. Vooral in je beginfase kan het veel bijdragen. Als je offline je naamsbekendheid wilt vergroten is het belangrijk dat je te vinden bent op plekken waar je doelgroep komt. Zorg dat jouw product bij winkels in de etalage liggen en promoot het op beurzen.
Ook kan je natuurlijk met ander promotiemateriaal, zoals brochures, abri’s of billboards je naamsbekendheid vergroten. Houd hierbij wel in gedachten dat abri’s en billboard een grote investering zijn.
Er zijn veel manieren om je naamsbekendheid te vergroten onder de doelgroep. Zowel online als offline marketing kunnen hier aan bijdragen en veel nieuwe klanten en volgers binnenhalen. Wil je meer weten over je naamsbekendheid? Bekijk in onze Toolkit dan ook online- en offline marketing!