HOW-TO GUIDES
Met maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) let je op de gevolgen van jouw acties op people, planet en profit. Je probeert sociale problemen niet groter te maken, en zelfs soms te verbeteren.
VOORDEEL 1
MVO wordt steeds belangrijker. Niet alleen voor jezelf, maar ook steeds meer klanten letter hierop. Op het moment dat jij openlijk MVO toepast, verbetert dit ook echt je imago.
VOORDEEL 2
Doe je aan MVO? Dat kan je positieve publiciteit opleveren. Door publiekelijk aan te tonen dat je maatschappelijk verantwoord onderneemt, kan je veel aandacht krijgen.
VOORDEEL 3
Je hoeft geen startup te zijn om innovatief te zijn. MVO is een innovatief concept en helpt elk bedrijf om meer innovatief te worden.
VOORDEEL 4
Waarom zou je niet maatschappelijk betrokken willen zijn? Veel klanten hebben de voorkeur voor bedrijven die maatschappelijk betrokken zijn en MVO zorgt ervoor dat je dat wordt.
NADEEL 1
MVO is niet goedkoop. Het is een behoorlijke investering, maar uiteindelijk verdien je dit geld natuurlijk wel terug.
NADEEL 2
Het is dus niet goedkoop, maar niet iedereen heeft zoveel geld of heeft daar zoveel geld voor over. Er zijn ondernemers die het het ook niet waard vinden om bijvoorbeeld een lening aan te vragen voor MVO.
NADEEL 3
MVO past niet bij elk bedrijf. Sommige bedrijven bevinden zich in een heel ander vakgebied of ze kunnen het vanwege de activiteiten niet toepassen in de onderneming.
Aan de hand van deze voor- en nadelen kan jij bepalen of MVO iets voor jou is. Ondanks dat het een stap in de goede richting is, is het nog maar de vraag of je er als bedrijf genoeg geld voor (over) hebt.
HOW-TO GUIDES