Home » Toolkit » Tooltips » Start with why

Tooltip

Start with why

Waarom? Dat is de belangrijkste vraag van dit canvas. Door deze vraag telkens weer te stellen zorg je dat jouw merk heel waardevol wordt!

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 1
Doelen: Ik wil beter onderzoek doen | Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil meer klanten vinden | Ik wil nieuwe stappen zetten
START WITH WHY

Situatie

Waarom zou je Start with why toepassen?

Mensen zullen zich niet toewijden aan een product of dienst als ze niet weten waarom. Start with why laat zien dat ondernemers denken, actie ondernemen en communiceren op een bepaalde manier. Het is iets dat een beweging wil veroorzaken en anderen overtuigt dat je bewust bezig bent met een verbetering in de wereld.

Handeling

Hoe pas je Start with why toe?

Start with why werkt op drie niveau’s: wat je doen, hoe je het doet en waarom je het doet. Begin je verhaal met waarom je jouw product of dienst met de wereld deelt, in plaats van wat je precies met ze deelt. Dat werkt inspirerend! Op deze manier is de kans groter dat jouw klanten overgaan op aankoop.

Resources

Wat heb je nodig?

Wij raden je ook aan om het boek van Simon Sinek te lezen die dit canvas heeft bedacht.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Wij raden je ook aan om het boek van Simon Sinek te lezen die dit canvas heeft bedacht.

Sorry, No posts.