Home » Toolkit » Tooltips » Marktonderzoek

Tooltip

Marktonderzoek

Een van de eerste dingen die je doet als je start met ondernemen is het bepalen van een markt. Kijk ook of je in kan spelen op trends!

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 1
Doelen: Ik wil beter onderzoek doen | Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil een product ontwikkelen
MARKTONDERZOEK

Situatie

Waarom zou je Marktonderzoek toepassen?

Een markt kiezen waar je je op gaat richten is belangrijk als je begint met ondernemen. Op welke markt ga jij je product of dienst aanbieden? Door een markt te kiezen verklein je je doelgroep, trek je meer betrokken bezoekers en ben je makkelijker te vinden. In deze markt spelen altijd trends, waar je op de hoogte van moet zijn. Zo niet, dan laat je misschien kansen liggen. Hier kom je achter door marktonderzoek te doen!

Handeling

Hoe pas je Marktonderzoek toe?

Het is belangrijk om marktonderzoek te doen. Zo kom je erachter op welke markt er vraag is naar jouw product of dienst. Zorg dat je je specialiseert in de markt. Het helpt om een klein onderdeel te kiezen en daar goed in te worden. Markttrends onderzoek je door onderzoek te doen naar de ontwikkelingen in de markt. Is er misschien een probleem ontstaan, of is er vraag naar een ontbrekend iets? Jouw product of dienst zou hier dan een oplossing voor kunnen zijn. 

Resources

Wat heb je nodig?

Een product of dienst waar je nog een markt voor moet kiezen en/of waar je trendonderzoek naar kan doen. 

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Een product of dienst waar je nog een markt voor moet kiezen en/of waar je trendonderzoek naar kan doen. 

Sorry, No posts.