Home » Toolkit » Tooltips » Etnomarketing

Tooltip

Etnomarketing

Past jouw product of dienst bij een ethnische groep? Dan is etnomarketing voor jou! Creëer betrokkenheid door gedeelde normen en waarden!

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 2
Doelen: Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil meer klanten vinden | Ik wil nieuwe stappen zetten
ETNOMARKETING

Situatie

Waarom zou je Etnomarketing toepassen?

Als je een product of dienst aanbiedt dat past bij een etnische groep, kun je denken aan etnomarketing. Je bereikt je de doelgroep makkelijker door het gebruik van de normen en waarden van die bepaalde groep. Daarnaast kun je deze groepen zich meer betrokken laten voelen. Toch moet je opletten met hoe je dit overbrengt, andere groepen kunnen het gevoel krijgen dat je ze toch uitsluit.

Handeling

Hoe pas je Etnomarketing toe?

Door in te spelen op de wensen en behoeften van de doelgroep, kom je met een gewild aanbod voor de bepaalde bevolkingsgroepen. De marketing moet ook gericht zijn op deze groepen. Denk hierbij aan mensen uit deze groepen in reclames, de talen en/of specifieke elementen uit de cultuur zelf.

Resources

Wat heb je nodig?

Voor dit model is het belangrijk om te weten met wie je te maken hebt. Een doelgroepanalyse en trends/ontwikkelingen binnen deze doelgroep zullen je vooruit helpen. Ook zijn er eventuele gespecialiseerde bureaus voor etnomarketing actief.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Voor dit model is het belangrijk om te weten met wie je te maken hebt. Een doelgroepanalyse en trends/ontwikkelingen binnen deze doelgroep zullen je vooruit helpen. Ook zijn er eventuele gespecialiseerde bureaus voor etnomarketing actief.

Sorry, No posts.