Home » Toolkit » Tooltips » Doelgroeponderzoek

Tooltip

Doelgroeponderzoek

Voor wie is jouw product of dienst? Door een doelgroep te bepalen, wordt de marketing makkelijker en is het makkelijker je klant te bereiken.

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 2
Doelen: Ik wil beter onderzoek doen | Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil een product ontwikkelen
DOELGROEPONDERZOEK

Situatie

Waarom zou je Doelgroeponderzoek toepassen?

Je hebt een product of dienst ontwikkeld dat je wilt verkopen, maar voor wie is het? Door een doelgroep op te stellen die past bij jouw bedrijf en product of dienst weet je op wie je je richt, geef je je bedrijf richting en wordt ook je marketing makkelijker. Voer hierna een doelgroeponderzoek uit! Hoe meer je weet, hoe beter.

Handeling

Hoe pas je Doelgroeponderzoek toe?

Een doelgroep bepalen doe je door onder andere een klantanalyse te maken. Als je nog geen klanten hebt, heb je als het goed is wel onderzoek gedaan naar je product of dienst en weet je wie potentiële klanten zijn. Daarna is het belangrijk om de doelgroep te specificeren. Is de doelgroep man of vrouw? Hoe oud is de doelgroep? Welk opleidingsniveau heeft de doelgroep? Waar woont de doelgroep? Wat zijn hun karaktereigenschappen? Aan de hand van de bepaalde doelgroep en markt- en doelgroeponderzoek kan je één of meerdere persona’s ontwikkelen die jouw doelgroep vertegenwoordigen.

Resources

Wat heb je nodig?

Een product of dienst met (potentiële) klanten, dus een duidelijk beeld voor wie je het ontwikkelt.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Een product of dienst met (potentiële) klanten, dus een duidelijk beeld voor wie je het ontwikkelt.

Sorry, No posts.