Home » Toolkit » Tooltips » Buzzmarketing

Tooltip

Buzzmarketing

Wil je tussen alle concurrenten eruit springen? Met buzzmarketing zorg je ervoor dat mensen over je gaan praten en jouw merk verspreid.

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 3
Doelen: Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil meer klanten vinden | Ik wil nieuwe stappen zetten
BUZZMARKETING

Situatie

Waarom zou je Buzzmarketing toepassen?

Wil jij met jouw marketingstrategie tussen alle concurrentie uitspringen? Dan is buzzmarketing waarschijnlijk de geschikte methode voor jou. Met de buzzmarketing zorg je voor een sneeuwbaleffect tussen mensen: mensen gaan jouw boodschap steeds doorspelen naar andere mensen die zij kennen. Als je graag wil dat jouw boodschap zoveel mogelijk verspreid wordt is buzzmarketing een interessante optie.

Handeling

Hoe pas je Buzzmarketing toe?

Er zijn verschillende soorten buzzmarketing, maar het belangrijkste is dat je een product of boodschap hebt dat opvallend is voor jouw doelgroep. Zorg dat de doelgroep en doelstelling concreet zijn en verspreid jouw boodschap met de juiste tool.

Resources

Wat heb je nodig?

Naast dat de boodschap creatief, innovatief, opvallend of krachtig moet zijn, heb je niks nodig. Om erachter te komen wat er voor jouw doelgroep uit kan springen, zou je eventueel research naar trends en ontwikkelingen kunnen doen.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Naast dat de boodschap creatief, innovatief, opvallend of krachtig moet zijn, heb je niks nodig. Om erachter te komen wat er voor jouw doelgroep uit kan springen, zou je eventueel research naar trends en ontwikkelingen kunnen doen.

Sorry, No posts.