Home » Toolkit » Tooltips » Brandbook

Tooltip

Brandbook

Consistency is key! Hoe je je overal op dezelfde manier uit, omschrijf je in het brandbook. Zorg je dat toon en content consistent zijn.

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 1
Doelen: Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil mijn bedrijf verbeteren | Ik wil nieuwe stappen zetten
BRANDBOOK

Situatie

Waarom zou je Brandbook toepassen?

In een brandbook leg je de brand identity van jouw merk vast. Het is het fundament voor jouw merk en beschrijft alles wat je als brand identity hebt bepaald. Een brandbook zorgt ervoor dat je overal hetzelfde klinkt en consistent bent, dat je taal gebruikt die past bij je doelgroep en dat je content maakt die je doelgroep aanspreekt.

Handeling

Hoe pas je Brandbook toe?

In een brandbook leg je verschillende onderdelen vast, waaronder de brand identity. Als het goed is heb je deze al bepaald. Dit is namelijk wie jij bent als merk. Wat zijn de missie en visie van jouw merk? Welke waarden zijn belangrijk? Maar dat is niet alles. Je bepaalt namelijk ook wat de tone of voice is, welke middelen je gebruikt om te communiceren met de doelgroep en bedenk je een slogan die past bij jouw bedrijf. Dit alles zorgt ervoor dat jouw bedrijf consistent communiceert op een manier die aansluit bij je doelgroep.

Resources

Wat heb je nodig?

Een brand identity. Op basis van de brand identity kan je bepalen welke vormen van communicatie het best bij jou en de doelgroep aansluit. Het antwoord op al deze vragen verwerk je vervolgens in het brandbook.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Een brand identity. Op basis van de brand identity kan je bepalen welke vormen van communicatie het best bij jou en de doelgroep aansluit. Het antwoord op al deze vragen verwerk je vervolgens in het brandbook.

Sorry, No posts.