Home » Toolkit » Tooltips » Brand personality

Tooltip

Brand personality

De brand personality is het beeld dat klanten van jouw bedrijf hebben. Dit kan je makkelijk sturen door jouw bedrijf eigenschappen te geven.

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 2
Doelen: Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil mijn bedrijf verbeteren | Ik wil nieuwe stappen zetten
BRAND PERSONALITY

Situatie

Waarom zou je Brand personality toepassen?

Een brand personality van een merk is meestal in de vorm van een archetype. De kracht van archetypes is dat mensen meteen een sterk beeld hebben bij de tijdloze eigenschappen die bij het type van jouw merk hoort.

Handeling

Hoe pas je Brand personality toe?

Mark en Pearson hebben 12 archetypes bedacht waar merken zich krachtig en positief mee kunnen identificeren. Deze archetypes zijn te vinden in het Merk archetypemodel. Het is een model dat makkelijk te gebruiken is. Basically geef je op een schaal aan waar jouw bedrijf staat als het gaat om ego versus sociaal en vrijheid versus orde. Als je dit in kaart hebt gebracht, kan je op het model zien welk archetype het best past bij jouw bedrijf. Dit archetype vertegenwoordigt een aantal eigenschappen en door die eigenschappen te verwerken in jouw brand identity, ontwikkel je een brand personality die bij jouw bedrijf past.

Resources

Wat heb je nodig?

Het merk archetypemodel van Mark en Pearson (2001) heb je nodig om een brand personality te ontwikkelen.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Het merk archetypemodel van Mark en Pearson (2001) heb je nodig om een brand personality te ontwikkelen.

Sorry, No posts.