Home » Toolkit » Tooltips » Brand differentiation

Tooltip

Brand differentiation

Wat onderscheidt jou van de concurrenten? Dit bedenk je met de brand differentiation. Je kijkt naar wie jij bent en wat jou anders maakt.

Handig in de: fase..

Moeilijkheid: 2
Doelen: Ik wil een geschikte aanpak vinden | Ik wil mijn bedrijf verbeteren | Ik wil nieuwe stappen zetten
BRAND DIFFERENTIATION

Situatie

Waarom zou je Brand differentiation toepassen?

Brand differentiation is hoe je jouw merk kan onderscheiden van de concurrentie. Door veel aandacht te geven aan iets wat de concurrent niet doet, kan je veel klanten trekken.

Handeling

Hoe pas je Brand differentiation toe?

Je kan een brand differentiation formuleren door iets te zoeken in jouw merk dat je anders maakt dan de concurrenten en je hier vervolgens op de focussen. Wat onderscheidt jou van je concurrenten? Is het de productprijs? Ervaring? Innovatie? De opvallende verpakking? De samenwerking met een ander bedrijf? Of heb je misschien een mascotte?

Resources

Wat heb je nodig?

Je hebt een brand identity nodig om een brand differentiation te formuleren. Als je weet wie je bent en waar je voor staat, is het makkelijker om points of difference te vinden.

Extra's

Referentie naar extra informatie, producten of partners.

Je hebt een brand identity nodig om een brand differentiation te formuleren. Als je weet wie je bent en waar je voor staat, is het makkelijker om points of difference te vinden.

Sorry, No posts.