Welke dingen heb je nodig als startende ondernemer?

door | 8-01-2024 | General

Wanneer je je eigen bedrijf gaat starten, komt er een hele hoop bij kijken. Je bedrijf inschrijven bij de Kamer van Koophandel, een logo en huisstijl ontwerpen en ga zo maar verder. Het is lastig om van tevoren al in te schatten wat je allemaal nodig gaat hebben. In dit artikel geven we je wat tips voor producten die je écht moet aanschaffen als startende ondernemer!

Een goede laptop

Als startende ondernemer ben je waarschijnlijk veel online bezig. Misschien met je sociale media, je website of je bestellingen hierop bekijken. Daarom is het dan ook enorm belangrijk dat je als startende ondernemer een goede laptop hebt, waarop je al deze dingen kunt doen. Daarnaast kun je je laptop makkelijk overal mee naartoe werken en vanaf elke plek werken. Het is dan ook van belang dat je laptop niet te zwaar is, makkelijk in gebruik en daarnaast dat je misschien bepaalde programma’s kunt downloaden die je misschien nodig hebt voor je bedrijf. Ga dan ook vooral op zoek naar laptops beste koop die het beste bij jou en je manier van werken past.

Een goede verzekering

Als startende ondernemer is het ook belangrijk om je verzekeringen goed op een rijtje te hebben. Zo is voor ondernemers bijvoorbeeld een ziektekostenverzekering verplicht. Hiermee ben je gedekt tegen arbeidsongeschiktheid tijdens je werk. Je kunt ook nog kiezen voor aanvullende verzekeringen, zoals voor aansprakelijkheid als je ook personeel in dienst hebt, bijvoorbeeld.

Softwares

Om je te helpen met het runnen van je bedrijf zijn er verschillende software. Denk hierbij aan software voor je boekhouding, productiviteit, facturerings tools, of project management tools. Voor je boekhouding kun je een software gebruiken om zo je financiën makkelijk bij te kunnen houden, een voorbeeld van zo’n software is QuickBooks. Voor je projectmanagement kun je denken aan software als Trello of Monday. Hierin kun je makkelijk taken organiseren, uitbesteden en je projecten beheren. Voor je productiviteit kun je software zoals Google Workspace of Microsoft Office gebruiken voor het beheren van documenten, spreadsheets en presentaties. Je kunt volledig zelf ontdekken welke software bij jou en je onderneming past!

Social media management tools

Voor je sociale media kan het ook handig zijn om verschillende tools te gebruiken om het je makkelijker te maken. Denk bijvoorbeeld aan een tool zoals Hootsuite of Meta Business Suite om je posts voor de week of maand makkelijk in te plannen en te bewerken. Gebruik een tool zoals Canva of Photoshop om makkelijk je posts en templates te ontwerpen of bewerken en deze te gebruiken op je posts. Met deze items ga je er zeker komen!

Wat is HUSTL?

Een online content platform voor jonge ondernemers.

Inspirerende content en verhalen die jou motiveren om jouw eigen toekomst te bepalen. We bieden waardevolle informatie over de start en groei van jouw business,  zodat je er zeker van bent dat je succes behaalt.

Verzorg je eigen succes! Loop je vast? Onze gratis online community helpt je verder met al je vragen.

Updates en meer!

Meer lezen?

Gerelateerde artikelen