Marketing hoeft niet altijd online, ontdek wat je met flyers kunt

door | 28-02-2024 | General

Hier bij HUSTL gaat het vaak over ‘online’ marketing als we het hebben over het promoten van je eigen bedrijf. Online marketing kent natuurlijk vele voordelen, maar in dit artikel zoomen we eens in op de kansen van offline marketing voor je bedrijf. Flyers zijn zo’n voorbeeld, ze kunnen een waardevolle aanvulling zijn op je online marketingstrategie.

Je kunt ze tegenwoordig makkelijk zelf online ontwerpen en net zo makkelijk laten drukken en bezorgen. Daarna kun je aan de slag met het uitdelen en verspreiden van jouw business flyer op bijvoorbeeld beurzen, bij netwerkborrels, bij jou in de buurt en op andere plekken waar jouw doelgroep komt. 

Offline Marketing als aanvulling op je online strategie

Terwijl online marketing ons een wereld van mogelijkheden biedt, kan het soms moeilijk zijn om op te vallen tussen je concurrentie. Dit is waar offline marketing, zoals flyers, een goede kans is voor extra zichtbaarheid van je bedrijf. Flyers bieden een tastbare, persoonlijke manier om je boodschap over te brengen aan je doelgroep. Een flyer is niet als een online advertentie waar je snel voorbij scrolt, een flyer heb je echt fysiek in de hand waardoor je veel meer opvalt bij je potentiële klant. Door flyers toe te voegen aan je marketingmix, kun je je bereik vergroten en nieuwe klanten bereiken die anders misschien aan je aandacht waren ontsnapt.

Het geheim van een goede flyer: ontwerp dat opvalt

Een goede flyer valt op. Het ontwerp is daarbij van cruciaal belang. Kies opvallende kleuren en afbeeldingen die de aandacht trekken en de boodschap van je bedrijf versterken. Zorg voor een duidelijke lay-out en gebruik leesbare lettertypen om ervoor te zorgen dat je boodschap gemakkelijk te begrijpen is. Vergeet ook niet om je branding op te nemen, zoals je logo en bedrijfskleuren, om consistentie te creëren en je merkidentiteit te versterken. 

De perfecte boodschap: wat zet je op een flyer?

Een goede flyer is meer dan alleen een stuk papier met een paar woorden erop. Het is een kans om een ​​verhaal te vertellen en een connectie te maken met je doelgroep. Kies een pakkende kop die de aandacht trekt en nieuwsgierigheid opwekt. Gebruik vervolgens beknopte en krachtige tekst om je boodschap over te brengen, en voeg een sterke call-to-action toe om lezers aan te moedigen actie te ondernemen. Of het nu gaat om het bezoeken van je website, het bijwonen van een evenement of het maken van een afspraak via mail of telefoon, zorg ervoor dat je boodschap duidelijk en overtuigend is.

Je flyers laten drukken in een paar simpele stappen

Ben je helemaal tevreden met je ontwerp? Dan is het tijd om je flyers te bestellen. Of je er nou 10 nodig hebt, 1.000 of misschien wel gelijk 10.000 stuks, in deze simpele stappen heb je je flyers al de volgende dag bij je thuis of op kantoor en kun je ze gaan uitdelen aan je potentiële nieuwe klanten. Allereerst kies je het formaat en papiersoort, standaard is papierformaat A5 op bijvoorbeeld 130 of 170 grams, je hebt de keuze uit glanzend of mat. Daarna selecteer je of je de flyer enkelzijdig of dubbelzijdig wilt bedrukken. Je upload je ontwerp of maakt gebruik van de handige online ontwerp tool van Flyeralarm om jouw unieke flyer helemaal naar wens te maken. 

Wat is HUSTL?

Een online content platform voor jonge ondernemers.

Inspirerende content en verhalen die jou motiveren om jouw eigen toekomst te bepalen. We bieden waardevolle informatie over de start en groei van jouw business,  zodat je er zeker van bent dat je succes behaalt.

Verzorg je eigen succes! Loop je vast? Onze gratis online community helpt je verder met al je vragen.

Updates en meer!

Meer lezen?

Gerelateerde artikelen