Als ondernemer ontkom je in de huidige tijd nauwelijks nog aan de toepassing van online marketing. Denk aan Search Engine Optimization (SEO) om beter gevonden te worden in de zoekmachine, denk aan reclame op sociale media om de interactie aan te gaan met de doelgroep, denk aan het opzetten van klantgroep gerichte nieuwsbrieven om de retentie te verhogen, enzovoorts. Daar online marketing zich snel ontwikkeld heeft, is het nauwelijks haalbaar om je hier zelf in te verdiepen. Voordat je over het juiste kennisniveau beschikt, zal een concurrent al drie stappen verder zijn. Een goede reden om voor Happy Talents te kiezen als partner bij het inzetten van online marketing voor jouw organisatie. Wat zijn de voordelen van het vertrouwen op deze externe expertise hierbij? In dit artikel lees je er meer over.

Voorkom een verspilling van marketingbudgetten
Online marketing heeft uitsluitend nut wanneer je het op de juiste wijze toepast. Dat klinkt eenvoudig, maar blijkt het in de praktijk vaak niet te zijn. De kans op fouten is relatief groot, waarbij online marketing in het ergste geval zelfs een averechts effect heeft. In plaats van beter vindbaar te worden in de zoekmachines, zak je steeds verder weg in de lijst met zoekresultaten. Daar komt nog bij dat bijvoorbeeld het opbouwen van een linkprofiel of het toevoegen van content veel geld kan kosten. Levert dit niks op, dan leidt het tot een verspilling van je budgetten. Door te kiezen voor interim online marketing via een externe specialist voorkom je dit. Het is een voorbeeld van een slim gebruik van je marketingbudget.
Groot netwerk en kennis over online marketing
Door voor de expertise van een externe partij te kiezen profiteer je niet alleen van de best practices en kennis waarover zij beschikken. Ook hebben deze externe partijen doorgaans een groot netwerk tot hun beschikking, wat helpt bij het neerzetten van resultaat. Denk bijvoorbeeld aan mogelijkheden om op externe websites gastartikelen te publiceren, om zo de naamsbekendheid van je organisatie te verbreden of een product onder de aandacht van je doelgroep te brengen. Zo’n extern netwerk komt daarbij van pas, wanneer je zoekt naar een specialist voor het ontwikkelen van een fraaie infographic of bijvoorbeeld een korte video. De afgelopen jaren is de toepassing van videomarketing en snackable content in algemene zin steeds populairder geworden. Het zijn slimme manieren om de aandacht van je doelgroep te trekken.