Het onderhouden en goed beheren van ledenadministratie voor verenigingen is van essentieel belang. Vaak neemt dit dan ook veel tijd in beslag en kan een lastige taak zijn. ClubCollect biedt hiervoor een innovatieve oplossing om dit proces te optimaliseren. Onderstaand hebben we opgesomd hoe ClubCollect verschillende ledenbeheer aspecten verbeterd:
- Verhoogde efficiëntie: ClubCollect maakt het verenigingen gemakkelijker wegens het eenvoudig kunnen beheren van ledengegevens en deze bij te werken. Zo hebben verenigingen toegang tot relevante informatie.
- Zelfbeheer van ledengegevens: Leden kunnen zelf in het systeem persoonsgegevens aanpassen. Zo kunnen ze bijvoorbeeld zelf adreswijzigingen doorvoeren of een wijziging in betaalmethode. De wijzigingen worden allemaal automatisch doorgevoerd in het systeem, waardoor het systeem altijd up-to-date en wordt de ledenadministratie nauwkeuriger.
- Overzicht: Met het ClubCollect systeem krijg je een duidelijk overzicht in de ledenadministratie. Door middel van filters die verenigingen toe kunnen passen in het systeem, kunnen ze specifieker informatie opvragen en analyseren. Zo kan er bijvoorbeeld gefilterd worden op leeftijd, moment van lid worden en hoelang iemand al lid is.
- Vereenvoudig betalingsbeheer: Door het geautomatiseerde betalingssysteem van ClubCollect, wordt het innen van contributies, lidmaatschapkosten en andere betalingen gemakkelijker voor verenigingen. Ook kunnen leden voor hun gemak ook diverse betaalmethoden gebruiken. Leden hebben de keuze uit onder andere betalingen via iDEAL, creditcard en automatische incasso. Dit ondersteund verenigingen bij het verminderen van administratieve lasten, maar ook met een snellere en nauwkeurige verwerking van de betalingen.
- Automatische opvolging van betalingen: ClubCollect vermindert ook de administratieve last, aangezien je met het systeem automatische en gepersonaliseerde herinneringen kan sturen naar de leden bij een openstaande betaling. Je kunt de berichten sturen via verschillende kanalen zoals e-mail, whatsapp, sms of brief. Hierin heb je zelf de keus om te bepalen hoeveel tijd er tussen de herinneringen zit, op welke manier je deze wilt versturen en hoeveel berichten je wilt sturen.
- Dashboard met inzichten: Verenigingen hebben toegang tot een dashboard die een overzicht geeft over alle betalingsstatussen, mislukte betalingen en andere relevante gegevens. Hierdoor kunnen verenigingen beter plannen en vooruit lopen op financiële behoeften.
Kortom, ClubCollect streeft ernaar verenigingen te ondersteunen bij het verbeteren van operationele processen, het versterken van de betrokkenheid met de leden en het stimuleren van meer financiële stabiliteit, door middel van meer verfijnde ledenadministratie functionaliteiten.