HOW-TO GUIDES

ZAKELIJKE ADMINISTRATIEBIJHOUDEN

Behalve dat het handig en overzichtelijk voor jezelf is om de administratie bij te houden , ben je ook verplicht om dit te doen. Er zitten ook een aantal eisen aan verbonden, dus zorg dat je dit op de juiste manier doet.

LET'S GET STARTED

Het spreekt natuurlijk voor zich dat je moet bijhouden hoeveel stuks je nog van een product over hebt, zodat je weet hoeveel er gekocht of weer ingekocht moet worden.

Informatie over de voorraad

Hierin verzamel je alle gegevens over de uitgaven en inkomsten per categorie. Zorg dat je dit elke dag bijhoudt en bijwerkt!

Het grootboek

Als je mensen in dienst hebt betaal je hen natuurlijk. De gegevens hiervan horen ook bij de basis van je administratie.

De loonadministratie

Hoeveel verkoop je van een product en wat levert je dat op? Door deze gegevens te bewaren kan je dit per periode vergelijken.

Gegevens over de in- en verkoop

Leveranciers waaraan je nog een bedrag verschuldigd bent en klanten die nog een bedrag aan jou verschuldigd zijn worden hierin opgenomen.

De debiteuren- en crediteurenadministratie

Dit is dus de basis voor het bijhouden van de zakelijke administratie van je bedrijf. Het kan zijn dat je van de Belastingdienst meer gegevens in de administratie moet aangeven. Dit zullen zij dan zelf aan jou laten weten!

BACK TO BUSINESS

MORE STORIES

FISCALE MOGELIJKHEDEN

EIGEN ADMINISTRATIE BEHEREN

EIGEN BEDRIJF STARTEN IN 10 STAPPEN

HOW-TO GUIDES

MEER INFO?  SWIPE UP NAAR HUSTL KNOWLEDGE