HOW-TO GUIDES
Met een korte, maar krachtige pitch vergroot je de kans dat een investeerder met jouw bedrijf in zee wil gaan. Je zet je bedrijf dan namelijk neer als een interessante investering.
Wie ben je als ondernemer? Vertel eerst over jezelf. Denk hier aan de reden dat je ondernemer bent geworden, maar ook aan je ervaringen en netwerk.
CHECKPOINT 1
Wat doet je bedrijf, voor wie en hoe verdien je hier geld mee? Het is voor een investeerder belangrijk om te weten dat er als iets van vermogen of geldkraan is.
CHECKPOINT 2
Benoem kort de basis van je marketingplan en marktonderzoek. Vertel ook wie je klanten zijn. Wat is je markt en hoe promoot je?
CHECKPOINT 3
Waar ben je goed in? Waarom kiezen klanten voor jou en wat maakt jou uniek? Vertel dit ook aan de investeerder.
CHECKPOINT 4
Het belangrijkste voor laatst. Wat verwacht jij van de investeerder? Benoem hoeveel geld je nog nodig hebt, hoeveel je zelf al hebt ingelegd en waar je het geld voor nodig hebt.
CHECKPOINT 5
Een investeerder valt niet voor een idee, maar voor een plan. Ondanks dat het veel informatie is, kan je dit makkelijk binnen een paar minuten vertellen aan de investeerder en hem overtuigen om met jou in zee te gaan.
HOW-TO GUIDES