HOW-TO GUIDES
Je krijgt steeds meer klanten, opdrachten en orders. Maar hoe blijf je dit goed verwerken? Het wordt tijd dat de interne organisatie meegroeit!
Zorg dat iedereen op de hoogte is van elkaars functie en taken. Zo weet iedereen waar die moet zijn met vragen. Dit voorkomt onderlinge verwarring en miscommunicatie.
Neem regelmatig de tijd voor een tussentijdse beoordeling. Op deze manier voorkom je frictie. Door tijdig met elkaar te zitten en het functioneren te bespreken hoeft niemand iets op te kroppen.
Zorg voor een soepele en duidelijke informatiestroom. Op deze manier zijn de juiste teams op de hoogte van andere teams. Door alleen juiste informatiestromen te hebben voorkom je miscommunicatie.
Ook al zijn sommige medewerkers er al vanaf het begin; het is soms beter om ze los te laten. Deze medewerkers moeten vaak steeds meer of andere taken doen dan waar ze in het begin voor zijn aangenomen.
Door op deze dingen te letten zorg je dat jouw interne organisatie succesvol meegroeit met de behoefte van de klant. Met als belangrijkste les: zorg voor interne duidelijkheid binnen het communiceren en ieder zijn taak.
HOW-TO GUIDES