HOW-TO GUIDES
Je hebt je eerste potentiële klant gesproken en nu is het tijd om een offerte samen te stellen. Met een offerte maak je een voorstel van de producten of diensten die je gaat leveren. De klant weet dan wat hij of zij kan verwachten voor welk bedrag.
CHECKPOINT 1
Bij een offerte is het belangrijk dat je vanuit het perspectief van de klant schrijft. Zo is het voor de klant makkelijker om te zien wat jij wanneer en voor hoeveel kan leveren.
CHECKPOINT 2
Door alleen de belangrijkste punten te noemen blijft de offerte kort, maar krachtig. De klant komt voor je product of dienst, dus zorg dat alle informatie op de offerte relevant is.
CHECKPOINT 3
Wat krijgt de klant als hij met jou in zee gaat? Dat moet je duidelijk overbrengen in een offerte. Als je de offerte te druk of te warrig maakt, snapt de klant niet wat hij krijgt en zal hij voor een ander kiezen.
CHECKPOINT 4
Dubbelcheck je offerte. Heb je alles er in gezet? Heb je niet een 0 teveel getypt? Of een 0 te weinig? Met een kleine kleine fout als dat kan je je potentiële klant afschrikken, maar je kan ook onprofessioneel overkomen.
CHECKPOINT 5
Is de offerte klaar? Neem dan contact op met de klant. Laat zien hoe jij voldoet aan alle wensen die de klant heeft!
Aan de hand van de 5 tips kan jij heel makkelijk een offerte samenstellen. Door een goed voorstel voor te leggen aan de klant, zorg je dat je snel aan de slag kunt!
HOW-TO GUIDES